Türkiye’nin ‘Finansal iyilik’ odaklı Fintech uygulaması Monay, 2023 yılının son üç ayında kullanıcı sayısını iki katına çıkararak 100 bin kullanıcıya ulaştı. Yıl içerisinde, kendi kategorisinde öncü olan sanal-ön ödemeli kart Monay Kart’tan, platformun B2B taraftaki iş ortakları ile geliştirdiği yeni nesil sadakat programı ‘hedef ortakları modeli’ne kadar birçok yeniliği hayata geçirdiklerini ifade eden Monay’ın Kurucusu Özlem Denizmen; “2024 yılında hedefimiz 1 milyon kullanıcıya ulaşmak” dedi.

Mart 2023’te ‘Finansal İyilik Hali’ne yolculuğun Türkiye’deki kategori oluşturucusu olmak üzere yola çıkan Monay mobil uygulaması, yıl içinde 100 bin kullanıcıya ulaşarak Fintech sektörünün güçlü oyuncuları arasında yerini aldı.

Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılının ilk günü olan 30 Ekim’de ilk lansmanını gerçekleştiren akıllı para yönetimi sistemi Monay, sahip olduğu özellikleri ile geçtiğimiz yıl binlerce kullanıcısına özellikle enflasyonist ortamda giderek daha fazla önem kazanan harcama alışkanlıklarını yönetme konusunda finansal yol arkadaşlığı yaptı.

Kullanıcılarının parayla olan ilişkilerini derleyip toplayan Monay, finansın ana bileşenleri olan harcama, bütçe, birikim ve yatırımı bir araya getirerek 360 derece bir finansal dünyayı kullanıcılarına sunduğu dijital ürün ve servisleri ile onları finansal olarak iyileştiren yolculuklara çıkardı. Günlük kısa sohbetler, para uzmanlarından canlı telefon görüşmesi hizmeti, kişiselleştirilmiş hatırlatma mesajları, finansal yönetimi tek platformdan sağlayan dijital altyapıya ek olarak sanal-ön ödemeli Monay Kart gibi özellikleriyle kullanıcılarının finansal iyilik deneyimini zenginleştirdi. 

“Platformumuzu kullanıcılarımızın ihtiyaç ve tercihlerine uygun olarak şekillendirdik”

2010 yılından beri ülke çapında finansal okuryazarlık gelişimine öncülük eden, Para Durumu ve ‘Finansal Okuryazarlık ve Erişim Derneği’ (FODER) Kurucusu olan, ‘Parasını yöneten hayatını yönetir’ mottosuyla insanların ‘Nasıl birikim yapılır’ , Yatırım araçları nelerdir’ , ‘Para yönetimi nasıl yapılır’ , ‘Enflasyon döneminde paramın değerini nasıl korurum’ gibi sorularına yanıt vermesi odağıyla Monay mobil uygulamasını ekibiyle hayata geçiren Özlem Denizmen, Monay’ın 2023 yılını şöyle değerlendirdi:

Monay olarak bizim hedef kitlemiz, birikim yapmak, çaba sarf etmek ve zenginleşmek isteyen herkes. Her bir kullanıcımız bizim için çok kıymetli. Kullanıcılarımızı ana odağımıza aldığımız 2023’te harika bir yıl geçirdik ve 100 bin kullanıcıya ulaştık. Yıl boyunca onların kullanıcı deneyimini geliştirmek için platformumuzda sürekli iyileştirmeler yaptık. Kullanıcıların geri bildirimlerini dikkate alarak, onlara daha sezgisel ve kullanıcı dostu bir deneyim sunmayı amaçladık. Bu süreçte, kullanıcılarımızın ihtiyaç ve tercihlerine uygun olarak hizmetlerimizi şekillendirdik. Önümüzdeki dönemde de Monay’ı geliştirmek adına atacağımız tüm adımlarda çıkış noktamız kullanıcılarımızın ihtiyaçları ve geri bildirimleri olacak.


“Monay olarak bizim hedef kitlemiz, birikim yapmak, çaba sarf etmek ve zenginleşmek isteyen herkes. Her bir kullanıcımız bizim için çok kıymetli. Kullanıcılarımızı ana odağımıza aldığımız 2023’te harika bir yıl geçirdik ve 100 bin kullanıcıya ulaştık. Yıl boyunca onların kullanıcı deneyimini geliştirmek için platformumuzda sürekli iyileştirmeler yaptık. Kullanıcıların geri bildirimlerini dikkate alarak, onlara daha sezgisel ve kullanıcı dostu bir deneyim sunmayı amaçladık. Bu süreçte, kullanıcılarımızın ihtiyaç ve tercihlerine uygun olarak hizmetlerimizi şekillendirdik. Önümüzdeki dönemde de Monay’ı geliştirmek adına atacağımız tüm adımlarda çıkış noktamız kullanıcılarımızın ihtiyaçları ve geri bildirimleri olacak.”

Monay dünyasından 2023 yılına dair ‘en’ler

2023 yılında Monay ile toplamda 54 milyar TL’lik hedef belirleyen 100 bin kullanıcının özellikleri incelendiğinde, yüzde 60’ının erkek yüzde 40’ının da kadın olduğu dağılımı ortaya çıkıyor. Yüzde 70’inin ‘çalışan’ olduğu bilinen bu kitlenin yüzde 28’i 25-33, yüzde 26’sı 34-42 ve yüzde 22’si 16-24 yaş grubundan.

Platformun alametifarikası olan ve kişilere finansal hedeflerine ulaşmaları noktasında kişiselleştirilmiş bir sohbet deneyimiyle eşlik eden ‘Yolculuk’ ürününe baktığımızda, geçtiğimiz yıl kullanıcıların 121 bin 813’ünün başladıkları yolculukları tamamladığını görüyoruz. Yolculuklarda geçen toplam süre 4 bin saat iken, kullanıcı değerlendirmelerinde yolculuklar yüzde 95 oranında tam puan aldı. 

Kullanıcılar Monay hesaplarında 2023 yılında sırasıyla en fazla; yüzde 25 ile borç kapama, yüzde 20 ile güvenli gelecek, yüzde 17 ile araba alma ve yüzde 10 ile ev peşinatı ödemeyi hedeflediler. Monay üzerinden kullanıcıların sahip olduğu toplam birikim miktarı 2,75 milyar Türk Lirası olurken, Kasım ayında canlıya alınan özelliklerden “arkadaşını davet etme” özelliği ile gelen kullanıcı sayısı yıl sonunda 3 bin 160 kişi oldu. Kullanıcılar Monay sayesinde harcamalarından yüzde 10 tasarruf ederek hedeflerine bir adım daha yaklaştılar.

Monay Kart yeni özelliklerle kişiselleşecek

Geçtiğimiz yıl hayata geçirilen en önemli yeniliklerden Monay Kart tarafındaki gelişmelere bakıldığında, kart tanımlayan kullanıcı sayısı 2023 sonu itibarıyla 23 bin 90 olurken, 2024 itibarıyla gelecek bir dizi yeni özellik ile kullanıcıların kart deneyimine oldukça pozitif dokunuşlar yapılması planlanıyor. Bu kapsamda aylık yükleme limitinin artırılması için çalışmaların sürdüğü Monay Kart’a kişiselleştirme odaklı gelecek yeni özelliklerle birlikte kullanıcılar kendi aralarında ve IBAN’a para transferi yapabilecekler. Fatura ödeme ve ATM’den para çekmek gibi işlemlerle birlikte yatırım araçlarına doğrudan birikim yapabilme hedefi de planlar arasında yer alıyor.

“Sürekli yenilik ve gelişim arayışındayız”

Özlem Denizmen, 2024 yılı için Monay olarak hedeflerini şöyle değerlendirdi: “Finansal hizmetler sektöründe, kullanıcıların yanında olarak ve onlara şeffaf bir şekilde hizmet vererek fark yaratmayı hedefliyoruz. Kullanıcılarımızın finansal hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak çözümler ile finansal hizmetler alanında yeni bir yaklaşım sunuyoruz. Bizim için önemli olan, kullanıcılarımızın finansal yolculuklarında onlara rehberlik edebilmek ve onların yanında olabilmek. Bu amaçla, hizmetlerimizi geliştiriyor ve kullanıcılarımıza en iyi finansal deneyimi sunmayı hedefliyoruz. Dijitalleşme ve mobil teknolojilerin yaygınlaşması, finansal hizmetler sektöründe yeni fırsatlar yaratıyor. Biz de bu minvalde, sürekli yenilik ve gelişim arayışındayız. Bu bağlamda, teknolojinin getirdiği yenilikleri ve trendleri yakından takip ediyoruz. Platformumuza eklediğimiz yeni özellikler aracılığıyla kullanıcılarımıza daha erişilebilir ve etkileşimli hizmetler sunmaya odaklıyız.” 

Monay, finansal refahlarını artırmak için çalışanların yanında olmak istiyor

Monay 2024 yılında hedeflerine ulaşmak için üç ana model üzerinden ilerliyor. Birincisi, uygulamadan memnun kalan kullanıcılarının arkadaşlarına referans olarak onları uygulamaya getirmesi üzerine kurulu bir model. Kısa bir süre önce sunulan bu model şimdiden oldukça başarılı ilerliyor. İkincisi, marka ortaklığı yapılan şirketlerin kullanıcılarına ulaşmak. Üçüncüsü, çalışanların finansal refahı. Dünya çapında birçok büyük şirket finansal refah için bütçeler ayırıyor. Monay da çalışanların bu paketin bir parçası olmalarını sağlamak istiyor. Bu model Monay üyelik ücretinin bir kısmını şirketlerin karşılayacağı bir yapı üzerine kurulu. Monay hali hazırda bu modeli test ediyor.

“Hedef 2024 sonuna kadar 1 milyon kullanıcıya ulaşmak”

Denizmen, 2024 sonuna kadar 1 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedeflediklerini belirterek, Monay’ın odağının aynı zamanda ‘Türkiye’nin finansal sağlığı’nı analiz etmek olduğu vurgusunu yaptı: “2024’te yatırımlara bağlanmak, banka hesabına erişim, üyelik modelimizi herkese açmak ve kredi notunu uygulama üzerinden göstermek gibi planlarımız var. Biz, çok büyük bir veri havuzunu yönetiyoruz ve bu veriler üzerinden aslında Türkiye’nin finansal sağlığını gözlemliyoruz. Toplumun ortalama harcama ve birikim alışkanlıklarını analiz edebiliyoruz. Toplumda finansal konularda ciddi bir bilgi eksikliği olduğunu görüyoruz. Biz bu karışıklıkta kullanıcılarımıza yol göstermeye çalışıyoruz. Yolculuğumuz henüz başlıyor ve bu yola Türkiye’nin en çok ihtiyaç duyduğu bir zamanda çıkıyoruz.”

Paylaş:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir