Mobil dünyada son yıllarda öne çıkan “Super App” kavramıyla kullanıcıların birçok sağlık hizmetini tek bir noktadan alabilecekleri bir dünyaya doğru evriliyor. Sağlık alanında, Super App olmak, kullanıcılara kapsamlı sağlık hizmetleri sunma potansiyelini içeriyor.
Günümüzde giderek hayatımızın önemli bir parçası haline gelen mobil uygulamalar ile iletişimden alışverişe, seyahatten eğlenceye kadar her şeyi bir dokunuşla elde etmek mümkün. Bu bağlamda, sağlık sektörü de dijital dönüşümün etkisinden nasibini alıyor ve özellikle mobil dünyada son yıllarda öne çıkan “Super App” kavramıyla kullanıcıların birçok sağlık hizmetini tek bir noktadan alabilecekleri bir dünyaya doğru evriliyor.
Super App’i kısaca birçok farklı hizmeti tek bir platformda sunan ve kullanıcıların tüm ihtiyaçlarını karşılamak için bir araya getiren bir mobil uygulamalar olarak tarif etmek mümkün. Sağlık sektöründe Super App olmak, kullanıcılara kapsamlı sağlık hizmetleri sunma potansiyelini içeriyor. Bu, sağlıkla ilgili birçok hizmeti tek bir uygulama üzerinden erişilebilir hale getirerek kullanıcı deneyimini kolaylaştırıyor ve sağlık hizmetlerinin daha etkin bir şekilde sunulmasını sağlıyor.
Sağlıkla ilgili bir dizi hizmete tek bir platformdan erişmek mümkün
Bir sağlık Super App’i, bir dizi özelliği bünyesinde barındırabiliyor. Bunlar arasında online doktor randevusu alma, tıbbi danışmanlık, ilaç temini, laboratuvar test sonuçlarına erişim, sağlık takibi, sağlık bilgilerinin güvenli bir şekilde depolanması gibi hizmetler yer alıyor. Kullanıcılar, uygulama üzerinden kolayca bir doktorla iletişim kurabiliyor, sağlık sorunlarını bildirebiliyor, önerilen testlerin sonuçlarını takip edebilir ve ilaçlarını düzenli olarak temin edebiliyorlar. Ayrıca, sağlık durumlarıyla ilgili bilgilere erişebilir ve sağlıklarını daha iyi yönetmek için kişiselleştirilmiş öneriler alabiliyorlar. Sağlık sektöründe hizmet veren Super App’lere dünyanın farklı yerlerinden örnekler vermek mümkün.
WeDoctor (Çin): WeDoctor, Çin’in en büyük sağlık Super App’lerinden biri olan WeDoctor, kullanıcılara, çevrimiçi doktor randevusu alma, tele-tıp hizmetleri, ilaç temini, tıbbi danışmanlık ve sağlık takibi gibi bir dizi sağlık hizmetini tek bir platformda sunuyor. Ayrıca, kullanıcıların tıbbi raporları ve sağlık verileri gibi bilgilere de erişmelerini sağlıyor.
Practo (Hindistan): Practo, Hindistan’da popüler olan bir sağlık Super App’idir. Kullanıcılara doktor bulma, online doktor randevusu alma, tıbbi danışmanlık, laboratuvar test sonuçlarına erişim ve ilaç temini gibi hizmetler sunan platform üzerinden kullanıcılar ayrıca sağlık takibi yapabiliyor ve kişiselleştirilmiş sağlık önerileri alabiliyorlar.
Ping An Good Doctor (Çin): Ping An Good Doctor, Çin’in en büyük sağlık hizmeti platformlarından biri olarak dikkat çekiyor. Kullanıcılara online doktor randevusu alma, tıbbi danışmanlık, tele-tıp hizmetleri, ilaç temini ve sağlık takibi gibi birçok hizmet sunuyor. Ayrıca, platform kullanıcılarına sağlık bilgilerini güvenli bir şekilde depolama imkanı sağlıyor.
Zocdoc (ABD): Zocdoc, Amerika Birleşik Devletleri’nde popüler bir sağlık Super App’lerinden biri olarak karşımıza geliyor. Kullanıcılara doktor bulma, online doktor randevusu alma, hastane ve klinik incelemeleri, doktor profil ve uzmanlık bilgilerine erişim gibi hizmetler sunuyor. Ayrıca, kullanıcılar sağlık sigortası bilgilerini de uygulama üzerinden yönetebiliyorlar.
Babylon Health (Birleşik Krallık): Babylon Health, Birleşik Krallık merkezli bir sağlık Super App’idir. Kullanıcılara tele-tıp hizmetleri, online doktor randevusu alma, sağlık takibi ve tıbbi danışmanlık gibi hizmetler sunuyor. Ayrıca, uygulama üzerinden semptom değerlendirmesi yapma ve kişiselleştirilmiş sağlık önerileri alma imkanı da sağlıyor.
Dünyanın farklı ülkelerinde milyonlarca kullanıcının hayatını kolaylaştıran sağlık Super App’lerinden biri de geçtiğimiz aylarda Türkiye’de hizmete başladı. Bahsettiğim uygulamanın ismi 2021 Mayıs ayında kurulan LifeClub. Platformun hayata geçmesinden hemen önce sektöre dair gerçekleştirdiği araştırma aslında dijital kanallar üzerinden sağlıklı ilgili A’dan Z’ye hizmet veren kapsamlı bir hizmete neden ihiyaç olduğunu ortaya koyuyor. Futurebright tarafından 605 kişi ile görüşülerek gerçekleştirilen araştırma çok önemli 3 temel iç görüyü ortaya koyuyor.
Sağlıkla ilgili temel iç görü: “Sağlığımızı en çok ama en çok hastalandığımızda düşünüyoruz”
Birincisi, “Sağlığımla ilgili her şeyi bilen, bana rehberlik eden, beni yönlendiren, ihtiyacım olduğunda online da görüşebildiğim bir hekim olsa kendimi daha güvende hissederdim.”
İkincisi, “Birileri benim “iyiliğim sağlığım” için yapmam gerekenleri takip etse, bana hatırlatmalar yapsa, hatta beni takip ederek randevularımı alıp yönlendirse, “bir şeyleri atladım! geç kaldım!” gibi endişelerden kurtulurdum. Üçüncü önemli içgörü ise şu: “Tüm araştırmalar aynı şeyi gösteriyor; sağlığımızı en çok ama en çok hastalandığımızda düşünüyoruz.” Platformu bu 3 temel içgörü ışığında tasarladıklarını ifade eden LifeClub Genel Müdürü Elif Elkin, “Dünya Sağlık Örgütü (WHO) 1947 yılında sağlığı ‘sadece hasta olmamak değil fiziksel, ruhsal ve sosyal açıdan tam iyi olma hali’ olarak tanımladı. Biz de LifeClub’ı tasarlarken tamamen bu tanımdan yola çıkarak insanlara iyilik, sağlık sunmayı amaçladık. Titiz bir plan ve çalışma sonucunda, bir yıldan kısa bir sürede 2022 yılı ortasında, bir Super App olan LifeClub uygulamamızı hayata geçirdik, ardından da sağlık üyeliklerimizi başlattık. Her geçen gün kendimizi geliştirerek daha fazla insana sağlıklı yaşam yolculuklarında rehberlik etmek için tutkuyla çalışıyoruz” diyor.
Dünyada her 10 kişiden 8’i sağlıklı yaşam tarzıyla önlenebilir bir hastalıktan ölüyor
“Türkiye’nin ilk kişiye özel sağlık yönetimi” sunan Super App’i olan LifeClub, önleyici tıp yaklaşımıyla bütünsel sağlık yönetimi yapan bir üyelik sistemi. Platformun vaadi, dünyada saygın kaynaklar tarafından hazırlanmış güncel tıbbi kılavuzlar eşliğinde, kişinin aile öyküsü ile özgeçmişini harmanlayarak kişiye özel önleyici bir tıp yaklaşımı oluşturmak ve sağlığını buna göre yönetmek. Dünya Sağlık Örgütü’nün 1998 yılında gelişmiş ülkelerde gerçekleştirdiği çalışmaya göre, her 10 kişiden 8’i yaşlılıktan değil, hastalıktan ölüyor. Üstelik bu hastalıkların yüzde 63’ü doğru bilgilendirme ve sağlıklı yaşam tarzıyla önlenebilir hastalıklar. LifeClub tam olarak buna odaklanıyor.
LifeClub, 3 aşamada üyelerinin bütünsel sağlık yönetimine rehberlik ediyor
LifeClub Sağlık üyelikleri ile 3 aşamada üyelerinin bütünsel sağlık yönetimine rehberlik ediyor. Kişiye özel atanan ‘LifeClub Hekimi’ rehberliğinde, öncelikle kişilerin mevcut durumları analiz ediliyor, ne kadar sağlıklı oldukları, iyileştirme alanlarının ne olduğu belirlenip, ardından yine kendilerine özel bir Sağlık Planı ile beslenme, fiziksel aktivite, uyku düzeni, bağışıklık sistemi ve takip etmeleri gereken periyodik kontroller belirleniyor. Platform sonrasında da yıl boyu kullanıcıların hep yanlarında olarak, hatırlatma ve organizasyonlarla bu süreci yönetmelerini sağlıyor.